Monday, October 29, 2012

sumpahan

malam ni
aku terbang melayang
atas langit yang mendung warnanya
hitam legam tanpa cahaya
bulan yang sepatutnya muncul
tiba-tiba hilang cahaya megah
duduk belakang awan terus sembunyi lama-lama disitu
bintang juga sama ceriteranya
sedang sepakat mahu matikan kerlipan
angin seperti dalam rajuk
tiada hembus walau sedikit dari bayunya
semuanya kerana sumpahan
sumpahan racun yang kununnya diberi engkau
"istimewa untukmu"
kau bilang begitu
tika itu yang mampu ku luah hanya percaya saja
tapi semakin lama
lama
lama sangat selepas sumpahan itu
aku rasa racun ini semakin sebati dalam diri
sampai bikin aku mati
"matilah lah kau"
suara perlahan bisik keluar dari hati pergi telinga
serap ia dalam minda aku
minda aku yang sedang kontang
yang sedang nol
yang hanya sibuk pikirkan kau
lahanat kau
racun apa yang kau bagi aku ni
aku tak mahu jadi si katak yang disumpah ibu sihir
aku tak mahu jadi puteri sama 7 kerdilnya yang kaku diam bisu tanpa nadi
aku tak mahu begitu
kalau lah mampu aku muntahkan kembali racun itu
akan ku lakukan
aku mahu hidupku
aku mahu nyawaku
nafasku
dan nadiku
hentikan beri aku racun ini
kalau kau mahu aku mati
mari
kita mati bersama
mari kita bersemadi
bersemadi dalam liang yang sama
hanya kau, aku dan Tuhan kita

No comments:

Post a Comment