Saturday, December 31, 2011

LOVE vs HATE

I have thousands or maybe millions reasons to hate someone
But there's no right word to describe why I AM IN LOVE WITH YOU!

p/s:: orang cakap,jangan benci orang,BERDOSA. Oleh itu, I"ll try to love u.more more and more
p/s/s::entry ini terbuka untuk umum dan tidak ditujukan kepada sesiapa.sekian pesanan penaja. peace yaww

Friday, December 30, 2011

PENYIBUK SIBUK MENYIBUK

Aku sedang sibuk
sibuk buat itu ini
tangguh lama lama,membukit hujung tempoh
aku sedang sibuk
sibuk jaga itu ini
jaga hati ini dan itu
hati kamu hati dia
aku sedang sibuk
sibuk menyusun masa depan yang aku nampak
cahayanya kian hambar
hambar dalam cahaya kaler jingga
aku sedang sibuk
aku adalah
PENYIBUK SIBUK MENYIBUK

p/s::kau jangan sibuk menyibuk pada waktu penyibuk sibuk.nak kena tumbuk??

Thursday, December 29, 2011

013-7588161 vs 0195072608

as-salam

this number was the new stranger show up on my phone. The story begin.....

new number showed up as miscall and i sent him/her a message

me::salam,ye sye..
013-7588161::xde ape2,td slh nombor.assalamualaikum jka awk muslim, salam sejahtera jika awk non muslim
me::.......<not reply but still answering his/her salam>

after a moment.......

013-7588161:nak tnye skit bleh
me::yes
013-7588161::awk org prak ke
me::joho..stdy kt perak
013-7588161::owh..igt lau org prak nk tnye pe tmpt mnrik kt sne
me::...........<not reply>

after a moment

013-7588161::bz ye stdy,ok,sy xnk gaggu awk stdy,nnt boy awk mrh,ape2 pun salam perkenalan
me::...............<not reply>

As conclusion, I was a bit confius..why??

1. kalau da slh no,knpe nk tnye byk2??
2.Kalau nak tau tmpt menarik kt perak,juz search online..pak gugel adeeee..
3.kalau dah tau anda mengganggu orang, kenapa nak bagi msj "sori kacau" sowateva?why??
4.and most importantly,what's the connection between study and boyfriend?what??

Oh yeah,guys..still remember previous number which is 0195072608?? he/she send me a message again.

0195072608::assalamualaikum,qilla <my name comes out as SINGLE L oke,QILA>..nga watpe 2??
me:wasalam,ni no smlm kn..
0195072608:..........<not reply>

p/s::should i make a police report??..<ha3..shouldn't i??>
p/s/s::thanks guys sbb wat cm aq ni glamer..ha3..
p/s/s/s::kalau ekau konal den ni hah,xpayah la ekau guno ayt potar bolit jang..cakap yo kek den ni sapo ekau 2..kot la den baek ati, den layan la ekau..

019-5072608

Suatu malam tanpa angin semasa lepak sama teman dan rumate, aku terima miskol dan mesej "manje mntak penampo".The messages between me and this stranger begin....

0195072608:Assalamualaikum..hye awk
aku:wasalam..ye sye
0195072608:cowey ganggu awk...he3 <ayt die lbih kurag gini ah>
aku:spe ni?
0195072608:sye neyh heykal.leh berkenalan x?
aku:mne dpt no
0195072608:sye dpt no dr kdai topup.leh berkenalan x?
aku:.....................<not reply>

after a moment,i receive a message again.......

0195072608:uit
aku:ye sye
0195072608:xsudi ke nk berkenalan
aku:...............<not reply>

midnite..receive phone call..

salah button.nak reject tp ter"answer".agkat utk 2 saat and click, 'den lotak yo"


sebab malas layan:
1)ayat macam budak sekolah menengah.."cowey,neyh" sowateva~~budak2 yg still miang2 nk mntak penampo..
2)alasan dpt no aku x logik "dpt dr kdai topup"??kejadah..ha3..dik,akak beli kad topup la..cian~~
3)maaflah hobi dlu time kecik2 memg berkenalan tp skag da lust away.
4)kalaulah ekau 2 nak berkenalan ngan den ni hah,ekau perkotatkan dolu ilmu ekau 2 jang..den ni kanibal..kang den makan ekau buek sop,mampuih ekau..kocik bosar,kocik bosa je den tgok ekau ni..kah3 <k xlawak..sori>
5)lastly,kalau la ekau guno nme pekin ke iznan ke,den layan la ekau 2..ni ekau guno heykal..tu yg den perkotak katikkan ekau..<k gedix>

p/s::aku ni bukan sombog ke ape,tp kalau layan kang membazir lak kredit tepon aku ni..elaun "pama" pon dah koring da ni..
p/s/s::maaplah dak heykal,den expose ekau punyo no..kot la de kwn2 den yg mnat kt ekau..tehehehe

DUA JALAN, TERANG DAN GELAP

dihamparkan dua jalan depan aku
satu kanan dan satu kiri
aku ada kat tengah tengah
dengan kepala serabut aku pilih
mahu jalan yang gelap atau jalan yang terang dengan neon
serabut,bingung aku masa tu
aku duduk beberapa saat,minit dan makan berjam pulak
kalau aku patah balik,jatuh gaung la aku
aku fikir sampai kepala aku sakit
terang ke gelap??
kalau aku pilih gelap,nanti jatuh,aku sakit
kalau pilih terang,hmm betul ke terang sampai hujung jalan?
aku fikir 
fikir
fikir
fikir lagi
yang mana patut aku pilih
dua jalan,terang dan gelap
sampai ke sudah
aku duduk kat depan jalan
duduk diam diam 
diam macam bisu
yes!!
sekarang aku tahu
tahu mana satu jalan yang patut aku pilih


Wednesday, December 28, 2011

MARI MENGIRA

1

2

3

4

-

-

-

-

4

hari

lagi

nak

FINAL!!

PILIHAN

Pilihan itu melibatkan kos lepas
orang akaun akan tahu apa itu kos lepas
kos lepas adalah barang kedua yang tidak dipilih
setiap pilihan itu ada kos lepas
siapa yang buat kos lepas?
KITA!
siapa itu kita?
aku,kau,dia dan mereka
kenapa pilihan wujud?
manusia ni keinginan tak terhad
semua benda nak,mahu itu ini
pilihan itu ada dalam tangan kita
YA!dalam telapak tangan kita
pilihan nak jadi pandai atau bodoh
pilihan nak jadi cantik atau hodoh
pilihan nak jadi baik atau jahat
pilihan nak jadi cikgu atau doktor
kau pilih saja
dunia ini semuanya tentang pilihan
tapi hidup dan mati itu bukan
bukan satu pilihan
tapi satu bentuk kejadian yang PASTI!
kau hidup,mati dan hidup kembali

TERBITNYA MENTARI

Setiap pagi,mentari muncul dekat ufuk
slow slow bawak cahaya kaler merah kuning kuning
lama sangat...lama sangat aku tak tengok
tengok alam indah macam tu
sebab aku mula pejam mata hidup bermimpi bila TERBITNYA MENTARI

p/s::aku manusia normal berdarah normal punya tabiat macam burung hantu

Tuesday, December 27, 2011

LELAKI YANG ADA MISAI DAN JANGGUT NAMPAK KACAK SEKALI

Assalamualaikum...
(waalaikumussalam...)


Setiap orang itu punya pandangan dan kesukaan masing-masing
ada suka kecik,ada suka besar,ada suka lonjong,juga ada suka bulat <aku latewwww..k gedik>
aku rasa lelaki yang ada misai dan janggut itu nampak kacak sekali
selain kacak, mereka juga nampak macam...macam-macam aznil<k xklaka lgsug..sori>
tapi untuk memiliki janggut dan misai yang ensem dan kacak,kebersihan dan kekemasan perlu dititiberatkan
maaf kalau aku cakap seperti orang yang punya janggut juga misai<itu hanya pandangan mata aku>
baik,di sini aku nak bagi beberapa contoh lelaki kacak yang punya misai sama janggut


now,i present to you the hottest guys.tadaaaaaa


1. my lovely ayah.Beliau tidak kacak sekali,tapi KACAK 2 KALI,3 KALI, 4 KALI,SAMPAI INFINITI POSITIVE KALI!




2. Mr. Sham Kamikaze
(y i don't see any mustache on him??..hmm)

3. Mr. Johnny Depp





4. Haruslah Mr. Mohd Iznan Ibrahim..hah??who??let's see lah..jeng jeng



5. Last but not least is MR. AQILA RAHMAN..what??

am i a guy??am i a HOTTEST guy??opcoz not rakyat jelata. im making joke rite now. am i a joker??no! im AQILA RAHMAN.who is aqila rahman?is she pretty??..tett 2 saat tamat..

so, moral of this story is,everyone is kacak anda jelita. But,how u express the kekacakan and kejelitaan. No need to express lah. why?? boleh dtg riak.BERDOSA!!

p/s::can i stop talking opss no2,writting about this mr. iznan @pekin ibrahim ??..yeah mybe..1 day..1 day..
p/s/s::starts growing the mustache and beard now coz u'll look really kacak..it's true..im not making a joke yaww 

  

MALAS

Tiba satu hari kau akan rasa
sangat malas
malas sangat

MIMPI ITU TERKURUNG DALAM JASAD TAK BERNYAWA

Assalamualaikum...
(waalaikumussalam....)


Dulu dulu aku da cakap pasal mimpi
tentang betapa indahnya mimpi sampai lupa dan leka dengan realiti
nak mimpi saja 24 jam
kalau boleh nak mimpi lama lama sebab best sangat
tapi tahukah anda
mimpi itu jadi pada badan tak bernyawa,badan yang mati
MIMPI ITU TERKURUNG DALAM JASAD TAK BERNYAWA
kenapa dan mengapa aku cakap macam tu
ok begini, aku bagi contoh
aku tidur,5 minit lelap,aku mimpi bercinta ngan pekin ibrahim
kenapa pekin ibrahim??
kan aku cakap itu contoh, CONTOH ye <ketawa gedik 2 saat>
menurut sains darjah 5 <aku tipu je>,bila kita tidur,kita sedang mati
menurut agama darjah 5, bila mati roh kita jalan <aku samar-samar fakta ni..maaf>
jadi bila anda bermimpi anda akan hidup pada badan yang mati!
realiti pulak berlaku pada jasad hidup yang bernafas
baik,pilihan untuk terus bermimpi dan berealiti berada ditangan anda
aku suka MIMPI tapi realiti paling syokk wooo
bak kata pekin ibrahim, 
"MIMPI ITU JELAS.KITA MANUSIA YG BIASA2 SAJE.KITA SAMA,RENDAH DAN FAKIR DALAM TUBUH YG MATI


p/s::segala tatabahasa dan metafora serta hiperbola aku campak ikut sukahati
p/s/s::plan nak mimpi ape mlm ni..kbai~~

Monday, December 26, 2011

BUKA MATA LUAS-LUAS

Assalamualaikum....
(waalaikumussalam....)

Mata kita ni,maksud aku mata manusia ni rasanya
boleh tgok 180 degree je
bukan mcm mata binatang yg leh putar sampai 360 deg
kalau nak tgok belakang,kne la pusigkan badan (refer kepada manusia)
kenapa aku cakap pasal mata?
sebab mata ni leh buat kita nampak sekeliling
boleh buat kita faham ape,siapa dan bagaimana
kalau orang buta macamana pulak?
mereka istimewa,pandag guna hati
nanti-nantilah aku buat post pasal orang buta <mereka gol. istimewa>
bangun tidur kita buka mata dulu
nampak siling kosong kaler putih
bukak tgkap luas luas nampak alam indah
eh eh nmpak pulak manusia berjalan
otak mula fikir dan berfungsi interpret data
c??
nmpak x kegunaan mata
yang terus salur maklumat pada otak
tapi aku xtau mata atau otak yang berfungsi dulu <aku bukan budak medik>
kadang-kadang aku<manusia biasa> bukak mata tak berapa nak luas
bukan sebab mengada tapi memang mata da sepet
k abaikan sepet d situ
tujuan utama nak cakap pasal mata bukannya sepet
BUKALAH MATA LUAS-LUAS,LIHATLAH DUNIA JANGAN KAU TERPEDAYA

SAYA BUKAN BUDAK TESL

Assalamualaikum kawans...
(waalaikumussalam....)

saya seorang pelajar
saya bersekolah di UPSI
di UPSI saya mengambil jurusan ISMP Perakaunan
saya berada dalam semester 5
kenapa ayat saya skema?
sebab memang saya skema pon
depehal??<ketawa>
Saya perlu kenalkan diri sebab sudah ramai yang salah sangka
salah sangka saya adalah seorang budak yang belajar TESL
layakkah??tett.....
saya ni MUET dapat band 2 je awak
sungguh tidak layak memohon TESL
SPM pon A2 je awak
kenapa mengapa dan bagaimana anda dan kalian melabel saya pelajar TESL
jangan buat malu saya la awak
saya punya diction dan grammar pon tunggang langgang
bukan sekali saya disalahertikan tetapi sudah banyak kali ni
contohnya::::::>

situasi 1 <sispa>
dia:g la ckp wakil U weh.Ko speaking skit.ko kan dak TESL
saya::dak TESL??hmm..xde rpe kot..ceh

situasi 2 <exam mandarin>
dia::awak budak TESL kn?
saya::bukan2.saya dak akaun je.tak layak kot nak TESL

Kesimpulannya, saya nak tanye ni. Bukan pe lah kan, saya ni da tgok cermin n xdelah pulak tulis kat dahi ni perkataan TESL <akaun pon xde>.saya nak tanye awak,ADA PERKATAAN TESL KE KAT DAHI SAYA NI??

tanda macam ni..agagaga

p/s::kalau panggil saya budak ARAB ke AGAMA ke xpon SPORT SCIENCE mungkin ade la rupe skit kan..kekeke

Sunday, December 25, 2011

AKU DAN BAWAL

Assalamualaikum~~~
(waalaikumussalam,masuklah..)

bawal adalah sejenis ikan.Ikan bawal terbahagi kepada dua jenis iaitu bawal putih dan bawal hitam. Di bawah ini,aku lampirkan gambar ikan bawal hitam <aku amik kt google je..eksen la kunun kenal ikan kan..hampeh>

ikan says:"hello kawans,my nme is blacky bawal.i know my name sgt glamer..lalala"

ok.itu adalah isu ikan bawal.tapi dalam cerita kali ini bukan perihal ikan yang nak dibualkan. Itu hanya mukadimah saja. Selain ikan,bawal juga merujuk kepada jenis tudung.tak percaya??xpe2..aku akan lampirkan gambar tudug bawal pulak.no biggie lah..jap eh,aku nak google..

tadaaaaaa
1)bawal beserta sulaman-sulaman yg kelihatan seperti kebayaaa

2)bawal kosong yg tiada pape melainkan kain sahaja


sudah kenal sama tudung bawal??bagus~~..sepertimana gegirl len,aku gax pernah dan masih pakai tudug bawal.tapi agax jarag kerana susa sgt n leceh.kena iron opss KENA GOSOK dahulu.aku ni bukanlah seorang manusia di muka bumi yg hobinya menggosok.jadi memakai shawl dan syria adalah sangat mudah dan cepat,pantas serta tuntas.yeah!!he3..banyak pengalaman memakai tudug bawal ni.contohnya,sem ni je baru bpe kali aku pakai.tu pon sebab tdug syria basuh.dan budak2 rumah ni ade yg merungut ckp xpenah nampak aku pkai tdug bawal.teringin mereka bilang nak tgok aku pakai.Tapi bila da nmpak aku pakai dorang kate aku mcm2..hu3..akak terima dik "pujian" kalian itu..akak redhaaaaa..antara pujian yg mereka bilang adalah seperti di bawah

1.eh eh de org pakai tdug la <k,dik slame ni akak xpkai tdug ke??..kah3..mksud dorag tdug is refer to tdug bawal lah>
2.alolo tomey nye..<i ske dik u pggil akak tomey but...> AKAK NAMPAK MACAM SEM 1 LAH..<ni i xberkenan..hu3..i tau i awet muda>
3.klako la akak ni pkai tdug bawal <k i memg tgah wat recording maharaja lawak mega ni>
4.eh eh ko ke qila.alimnye..<ni kawans aku ckp..sbab tym ni aku lpskan tdug bawal ke bawah..ish3>

di bawah aku sertakan gambar aku memakai bawal

abaikan pose kurag manis tersebut
(ribbon itu hadiah dari teman sye,cik adda..luv u la cyg>

so,moral of this story is HIDUP BAWAL UNTUK KEAMANAN DUNIA WANITA

p/s::tuggu ada mesin peng'iron",so,aku akan pakai bawal ari2.
p/s/s:bawal ke,shawl ke,syria ke yg pntig ttup aurat uolls

MIMPI ITU MEMANG INDAH

Mimpi
kadang kadang kita mimpi indah
indah sangat sangat
sampai taknak bangun
kalau boleh nak terus tidur sebab suka kat mimpi
tapi kalau mimpi seram
mahu terkencing dibuatnya
siapa boleh jamin semua mimpi tu boleh jadi kenyataan?
siapa??siapa??
TIADA!!
bangun lah dari mimpi
sebab realiti ni lagi best
banyak benda yang kita boleh buat dalam dunia realiti ni
kalau setakat mimpi pekin ibrahim kat dalam mimpi,bercinta pulak lagi
baik la kau hentikan aqilah
bangunlah
teruskan dunia realiti kau yang hectic n kelam kabut tu
carilah pekin ibrahim di dunia realiti ni
kenapa pekin ibrahim??
itu bukan isunya
isunya sekarang walau mimpi itu memang indah
kau kena bangun sebab kalau kau mimpi terlalu lama
itu MATI bukan MIMPI weh


p/s::kenapa mesti aku cakap pekin ibrahim??
p/s/s::tadi aq mimpi drive keta ngan SNSD!!ha3..bingug sesangat!!

Saturday, December 24, 2011

WHAT HAVE I DONE TO MY STOMACH

Assalamualaikum...(wassalam)
well hello there world..

hari ini hari Jumaat..
such a good day but oso hectic life..
hectic in mind maybe..
oh my,aku mencari idea yg tiada..
damn...k back to this entry title..
what have i done to my stomach..
kekeke..

This entry shows what i oledy ate for the whole day!!

1)Breakfast with a bowl of maggi mee + telor

u can't see the telor there?im not lying on u lah.wait hah..

c??im not lying,rite?there's a telur in it..kekeke

2)lunch.i skip my lunch la uolss sbab nk melantak wktu dnner.Plus,KHAR de uptown so,lets melantaksss uolss

3)Dinner.This is the best part weh.Let's check it out~

c??sgt byk kn??

the nasik lemak was great with superb sambal but the kropok lekor was spoil!! it was already masam with some kind of weird smell!!ohoo..apakah??

oooo emmm jayyy..what have i done to my stomach??oh no..pity my stomach~~..i promise u dear stomach..i promise u that i'll not repeat this habit again..kekeke..i'll sayang u n let u empty some day..later lah k..


gendang gendut tali kecapi,kenyang perut i was happy!!
c my teeth??it shows how happy i am..lalala

p/s::erk <sendawa sound>..syukur ke atas rezki Allah..tq ayah,tq mak elaun kalian sgt digunakan dengan berkesan.syukur~sayang kalian erat-erat lah.

Thursday, December 22, 2011

DEMOSTRASI

apekebende maksudnye demostrasi tu
demo tape ke,demo loni ke
haram jadah tak paham
sibuk sana sini cakap
join la demostrasi ni demostrasi ni
hadonye aku nak ikut
kebebasan itu kebebasan ini
teruskan teman
teruskan
teruskan sehingga kau dapat melihat titik noktah di penghujung demostrasi
jangan libatkan aku,sebab aku xberminat
banyak hati yg perlu dijaga
banyak impian yang perlu digapai
kau teruskan jika kau fikir itu terbaik untukmu
teruskan teruskan
yang ingin bercakap dan mahu bercakap pula
teruskan teruskan
sampai kau temui sesuatu yang boleh menutup mulut kau
tutup sampai bisu
aku akan biarkan kalian berada di dunia demostrasi kalian
dan kalian biarkan aku bahagia dan aman dalam dunia peace aku
teruskan teruskan

p/s::bicara mulut insan kerdil berbadan besar.
p/s/s::segala metafora dan tatabahasa aku campak ikut sukahati

SENIOR vs JUNIOR

aku penah jadi junior dan senior
junior dulu baru senior
lepas tu junior dan senior dalam masa yang sama
junior kena hormat senior,senior kne syg junior
jangan gaduh gaduh
tak baek
tapi aku pelik dengan junior sekarang
maaf cakaplah tapi mereka BIADAP
biadap secara halus dan terang-terangan
lain betol ngan tym aku junior dulu
untunglah junior sekarang xpat senior mcm aq dlu
dulu kalau junior x duty,sehari suntuk kena perli ngan senior weh
kalau biadap habis lah kne tegking n lau nasib xbek korag kena lecture n "kne tarik"
tp skang korang wahai junior biadap knelah bersyukur
sebab ape??
sebab senior da leh ttup mte pe yg korag wat
tp bukan bermakne senior senyap,dia suka,
senyap maknenye BENCI!
benci ngan perangai junior yg biadap dan kurang ajar
aku da rse pengalaman jd junior n senior
untunglah sape pat aku sebab..
AKU SEORANG JUNIOR DAN SENIOR YANG BAIK!!

p/s::berubahlah wahai junior sebelum kau menjadi senior
p/s/s::tenang tenang aku sedang bertenang~~

Wednesday, December 21, 2011

PEKIN IBRAHIM

aku penah cakap kat budak rumah yang aku bukan peminat artis tegar
tapi kalau jumpa dengan zahiril adzim memang aku mintak dia sain kt BMT ah
tapi baru baru ni sudah jadi macam satu kejadian aku macam ter ter pulak
kejadian bermula bila aku pergi panggung budaya tuk tengok avventura musica<anjuran fklti musik>
besties cakap de cam artis duk kat blakag kami
aku yang rabun ayam tgok ye x ye je
tah sape2 lah ngan rambut ala2 indie ngan cap lusuh
fokus utama aku malam tu hanya tuk menonton pementasan musik
tapi bila berakhirnya pementasan,aku pandang belakang dan......
berbalas pandang sama ini PEKIN IBRAHIM!
oh tuhan~~
aku macam ter"blur" <xtau bhse melayu 4 blur>
tp xla smpai menjerit
sebab aku pon tidak minat sama ini PEKIN IBRAHIM
tapi balik rumah sahaja,aku sudah macam mimpikan ini lelaki
matilah~~
aku tidak minat dia tapi kenapa sudah teringat
<ketawa>
moral of this story is<opss sudah terlepas BI aku>,janganlah kau sombong cakap bukan peminat tegar artis
sekali kau sudah jumpa,mahu pengsan kau mahu lupa itu PEKIN IBRAHIM..dem~~~
yang paling xleh blah aq like page pekin..kah3..memg sumpah ah penangan pekin ibrahim ni


ni dia dak pekin

p/s::betulkah yang aku jumpa malam itu adlah PEKIN IBRAHIM??

HILANG SABAR

Banyak benda jadi
sampai boleh buat hilang sabar
sabar itu perlu
tapi kalau sabar pon da hilang
habis lah
KALAU NAK KAWAN DENGAN AQILAH RAHMAN,KENA LAH BANYAK SABAR SEBAB KADANG-KADANG AQILAH RAHMAN PON HILANG SABAR DENGAN DIRI SENDIRI!!

p/s::gelombang sabar memang da tahap hidung,sikit lagi boleh lemas.matilah~~+_+

Tuesday, December 20, 2011

BERHENTI

Bila tiba masa dan ketika
aku terfikir nak berhenti
berhenti dari bergerak
berhenti dari bercakap
berhenti dari berfikir
berhenti dari fikir apa orang cakap
berhenti dari segalanya
perhentian yang akan menghentikan semua
patutkah aku untuk
BERHENTI DARI TERUS BERNAFAS

Sunday, December 18, 2011

CAS NEGATIF

semuanya bercas negatif
tiada tarikan mahupon ngendengkan yang berlaku
semuanya bersifat negatif
mahu melekat tak boleh pasal negatif
duduk sorag sorang hujung penjuru
diam diam peluk kaki
tak tau wat ape
SEBAB AKU CAS NEGATIF
dan memang negatif adalah sifatku

p/s::segala metafora,tatabahasa melayu aq langgar ikut suka hati

PANDANG PERTAMA

dari mata turun ke hati
itu hanya frasa
tipukah?
benarkah?
jangan percaya!!
tapi
aku alami
mati hati betol
satu saat mata terikat
tersimpul kemas
selam dalam dalam
lemas lemas
hanya untuk satu saat 
keajaiban
1 saat saja
xlebih dan mugkin kurag adalah
dari mata perasaan belok sebelah saraf kanan
alirkan oxygen ke otak
otak cakap suka
hati iyakan saja
payah betol
hanya satu saat saja
itulah impak dan efek PANDANG PERTAMA

p/s::segala metafora dan tatabahasa bahasa melayu ditendang ke tepi ikut suka hati

FOBIA

fobia
trauma
takut
ngeri
seram
gelap gelita
mata tak pandang apa tapi dia
tapi fobia
fobia sangat sangat
sakit bila hati perit
jerit sorang sorang dalam ruang minda tak terluah
jeruk hati yang pecah
sampai jeruk hati busuk
tenang tenang
jangan kelam
fobia
fobia jangan dinyah
mari fobia ajarkan ku tentang dunia
dunia penuh tipu daya
ish fobia fobia
aku dalam FOBIA

p/s::segala tatabahasa dan ayat metafora dilanggar ikut suka hati

PARASIT HATI

Assalamualaikum...
(waalaikumussalam)......


penah satu ketika aku da buang jauh-jauh..
buang jauh-jauh perasaan yang aku anggap hanya parasit yang datang menyinggah
singgah dan rosakkan seluruh ruang dan sisi dalam hati
hati rapuh dan koyak sikit sikit
serpihan yang terkoyak angin tiup dan bawak terbang jauh jauh
yang tinggal..tiada apa yang tinggal..kosong kering kontang
parasit suka hati datang pergi
diam diam hati tanya sendiri nape parasit siggah kejap je
napa xduduk lama lama dan kongsi sama-sama apa yang hati ada
parasit cakap memang sifat parasit cmtu
menumpang 
sekarang lepas buang parasit hati
hati tanya ikhlas kah
betulkah
inikah
tipukah
sakitkah
parasit hati tiggal luka dalam-dalam
sampai jadi lubang da cacat hati tak sempurna lagi
wahai parasit hati
pergila kau
nyahkan diri kau
pergi jangan berani datang lagi
jahanamkan diri kau
biar aku bahagia caraku tanpa bimbang timbul luka dan hati koyak terbelah
aku akan beri pada yang meminta
noktah titik berhenti
jangan ulangi


p/s::metafora dan apa jenis sastera dan tatabahasa dinyahkan ikut suka hati

Tuesday, December 13, 2011

KASUT KUNG FU 2

Asslamualaikum....
(waalaikumussalam)

hari ni sangat la bagus...
tido lewat bangun lewat..sangat gumbira..
k itu bukanlah point dan isi pentig yg mahu diceritakan...
saman???ha3...de dak kne saman...padan muka...kah3...
<sori dik,akak simpati ngan nasebmu>
k stop itu juga bukan pointnye...aku memg suka koner2 skit..
k begini...cerita mula bila saya,ye SAYA bersiap ke kelas...
otak berjalan seiring tgn membelek2 baju...niat nk kai bju kurug 4 dis whole week..
tp krne hobi dan kegemaran bukan kepada ironing,so tgn rembat t-shirt..
even da diulang tayang berpuluh malah beratus <tipu lagi> ia selesa n yg pntg xkoyak..
n yg palig pentig aurat dan space di sana sini leh ditutup...<baju shirt fakulti jak pon>
k isu shirt juga bukan main point!!...
jd ape main point entry ni...
k nk ckp la ni <tlis sbnrnye>...
da pkai shawl<xyah iron pon,aq skeee>,da abis dress up sume aq g la pki kasut..
n 1 saat lg nk kuar..then,rumate pon cm gaye nk iring aq pai pintu..
she said "eh akak,igt lom kai ksut lg..igt pki stokin je td"...
aq ckp la "da kai ni..ksut kung fu tau"...
dia ckp lg "owh ni ksut yg akak update kt fb 2 ek"...
ha3...totally YES darling....
see???  sgt cool kn...
da la bez,nmpk fashionable plus selesa ngan de aircon dlm ksut 2 <k aq memg suka overreact>
da la ble jln je aq cm ase "aq ni nk berbalet ke,aq ni xkai ksut ke"..
ia sgtla selesa n xberat...pastu jln xla cm doktor nk msuk bilik bedah kn bunyinye...
sgt senyap kasut ni..xbunyi prak prak,krek kruk pon <k fine over lg>
k STOP qila...
ko ble suka brg memg cmtu kn...
ble brg rosak mle la ckp bkn2...
dis thingy was sucks,rubbish ol dis!!
ha3...

p/s::pasni nk beli kaler len lak...<yes,I LOVE 2 SHOW OFF...kah3>

POLAROID PULA

Assalamualaikum,
(waalaikumussalam)...

manusia itu punya nafsu,
xkira jantina atau warna kulit,
kalau lelaki ade 1 lau pompuan xsilap aq de 9 (lau slh hrp maap)..
nafsu makan,nafsu sosial,nafsu shopping...
SHOPPING!!!
k sila berhenti di perkataan SHOPPING tersebut...
perkataan tu sgt bgus dan menyeronokkan ye..
HOBI!!kahkahkah..
xdpt beli brg mhl pon, ribbon RM2 pon jd ah..
baik sudah lari dari tjuk entry..
mari jump ke tjuk utama ya rakan-rakan dan rakyat jelata..
POLAROID..
APE ITU POLAROID??
BINATANGKAH??
MAKANAN KAH??
SEJENIS MINUMAN KAH??
ATAU JENAMA KERETA TERBARU DIPASARAN??
TIDAK!!BUKAN!!NEHI!!<geleng kepala ala inul>
polaroid ni kamera..
senang ckp kamera yang leh kuar gmbo trus..
mls nk expalin guna ayg photography..aq xpndi ayt science bagai..
bile kte snap gambo,gmbo leh kuar trus dri saluran yang boleh mngeluarkan gambo..
bezkan..klik klik then gambo leh kuar...
cool tahap bapak ayam ah....
tp kelemahannye adalah kne pose btol2 lau xjd kang membazir lak..
arghh xkesah la 2 suma..yg pntig natang polaroid ini sangat seronok beronok-ronok...
kalau,saya ckp KALAU ye kawans semua,kalau la byk duit,akan ku rembat 1 natang polaroid ini..
kenapa??sebab mereka sgt comel dan cool...
covering pon sgt somel n fun habis..


polaroid ini gumux dan somel..

yg ni pinky kitty polaroidy <suke hati aq pon nk pggil hape..kah3>
*gambo diambil dr sumber pacik gugel ye.

cantek kn...org korea byk gne ni cz dorag sgt suke photo'ing..
artis die pon byk gne ni..nickhun pon (aq tau sal lam wgm die gne)
spe de natang ni sila jgn tajo dpn aq sal aq akan sangat jeles.sekian...
mahuuuuuuuu....

p/s::DSLR guna pon xsmpi setaon,aq da sibuk nk kamera len..bajet kaye la lu aqila..bg karat dlu lu pnye 500d 2..muahaha

yg ni model aq gne skag..^^

ni model n kaler yg aq gune b4 aq agkt DSLR

p/s/s::de junior tnye,"akak suke kumpul gadget ke??"..aku jwb "leh ah gax,tp byk yg jhanam kt tgn akak ble akak gne dik oi..xpndi pon tp ske gune..tgok henfon akak la dik,olskol abis..ha3"..



henfon aq since kt matrik..olskool gler kn..
p/s/s/s::da2 xyah nk kutuk sgt enfy aq..aq tao die santex..kbai~~

KASUT KUNG FU

AS-SALAM,

Bila uncik qila da suke barang 1 dunia die nk bgtao..lau leh seantero alam nk kne tau pe yg die ske..
aku memg sgt suka shopping pon..even xde wit,tp akan diusahakan..
korek sana sini mnx dana..angat huduh prangai ko kan..
skang ni aq cm da jtuh chentot sme KASUT KUNG FU..
biase je pon patern n pesen die..
nape aq suke??
selesa giler weh...plus de saiz aku beb..
saiz 43!!mne nk cri ksut saiz 43 kt m'sia ni??
slalu aq shopping kt america je..
k aq memg suka ckp beso...kahkahkah...
BELILAH BARANGAN BUATAN MALAYSIA
tapi malaysia ke kasut kung fu ni..
TIDAK TIDAK DAN TIDAK!!
beliau tidak MALAYSIA..
asal beliau dari THAILAND!!
oversea lg..kahkahkah..
telen pon telen la..
byk gler kaler die...merah,pinkijau,turqoise,brown,grey,black..
n i chose BLACK!!
ni kaler itam..RM35 sjee

ni version kaler2 lak (bakal de lam collection 1 day)

kesimpulannya,ukurlah kasut di kaki sendiri..
aq ni da la super duper somel jd lau kai heels 2 agakla condong skit nk pndg dunia ni..
kang aq pndg serong je kat manusia2 sekitar alam (feel nk jtuh ah)..
so, beh bek aq kai flat..lebih afdal dan hayu sesangattt...
eh lpe nk ckp <tlis sbnrnye>,ksut ni aq bli kt PASAR DON DON..
nape DON DON??
sbab xnk DAN DAN n DIN DIN...kah3
akak aq ckp paso DON DON..
aq ni iyekan je r..lau kne tipu pon da habis redo je laa..
ni la nasib ANAK FELDA...

p/s::td aq search blog,de gax org kai ksut ni sebelah kaler len sebelah kaler len..cool giler ah..aku??XKAN PAKAI AH CAMTU!!!wat malu kaum kuarge n bakal waris aq je..kbai~~

Sunday, December 11, 2011

BOGEL MENUJU TUHAN

Assalamualaikum........
akhirnya...akhirnya....
after 2 months..no no..more than that i thought..
after a decade <k over skit>...
trus ke tjuk utama,selepas "10 tahun" aku<lantak la nk pggil biadap guna AKU pon>,cari buku ni..
akhirnya..akhirnya, jumpa gax...
sgt appy,,boom ke babooooo <bunyi bunge api skit>
sgt syg MPH subang parade..
sgt sayang abg customer service yg tlog crikkan <even die pggil aq akak>muahaha
sgt syg akak yg bwk g MPH,sgt syg mak ayh  yg bg duit, paling UTAMA "SANGAT SAYANG ALLAH YANG BAGI REZEKI LEBIH TUK BELI BUKU NI"..even cm agax mahal RM30 beb!!nipis lak 2..
tp BERBALOI..puisi die sgt la bogel kn..bgus tuk guide aq tlis puisi gax..
gambo ZAHIRIL ADZIM sebeso alam..
k penat da nk tulis,

NAH AMIK GAMBO


p/s::bio la AKU nk self foto pon..da aku comel kn...kah3

~AKU~

AKU,
satu kata ganti nama pertama,
boleh guna buat ayat,
ayat perintah,ayat romantis ayat cinta,
ayat islamik,ayt ayat dan ayat,
aku guna aku kena marah,
KAU cakap AKU biadap,
JAGA KATA-KATA JANGAN KURANG AJAR,
kau sensitif,aku jalankan amanah,
kau bodoh marah aku guna AKU,
kata AKU biadap,
AKU bagi kau contoh untuk bukti AKU tak biadap
***************
"ya Allah ya TuhanKU,AKU memohon...."
****************
tidak perlu pnjg kerna ini hanya cth,
aku berAKU ENGKAU dengan TuhanKU,TuhanMU,
jadi,kau masih mahu panggil AKU biadap,
kurang ajar,tidak profesional?
kau,ya kau,kau tak biasa bahasa tamadun moden,
da biasa di zaman neolitik,zaman batu,
biasa berada dalam gelap di bawah tempurung tanpa mentol,
tiada sambungan elektrik terhubung,
bila kau keluar menjengah dunia benderang,kau melabel,
kau biadapkan AKU,
kau bagus,umur banyak otak dangkal,
baliklah ke zaman batu kau,
berhubung sesama rakan batu guna lukisan cakaran dinding gua,
itu sesuai untuk kau,
hidup bercawat,berbulu atas bawah tak bercukur,
mengendeng ngendeng mintak berjimak,
ya,AKU marah sebab KAU cpt melabel
nyah kau kepala hangguk!!

Tuesday, September 13, 2011

~sye janji xwat ag~

salam.......
da berkurun beno x berblog....
hmm....cm da borink je an...
ble d pk2 kn most of d entry byk cm meluahkan prasaan mrh...
nmpk sgt la kn yg den ni hadooo skit....
smpi 1 thap ase cm npe aq cm nmpk stupid je an nk mrh2 cm2...
hmmm...tp nk wt cmne bnda da jd an...
so, asenye cm xnk wt ag g2..
SYE JANJI XWAT AG....
so,insyaAllah la an future entry akn dikurgkn mengenai prasaan mrh2 ni....
pd spe2 yg i da trmrh u olls so i mnx maap la ek...

*dlu bodoh2 ag 2 yg mencarut je lam blog ni...

Friday, April 29, 2011

uncik n incik

salam, yols....

dat was really long tym im not writting anything on my pages..
it juz dat,yeah no feeling 2 do so...
btw,i tot ma life was so bz n no enaf tym 2 to spend on such things...
so,..wat im gonna write on this entry is dat hmm...no idea actlly...
bt cz of the tittle above is about "uncik n incik" watsoever,so im gonna explain wat exactly dat words mean...
actly, there's a GUY who i call s INCIK n he calls me back s UNCIK...
i luv dat MANJE2 calls..dunno y but it was GREAT FEELING i guess...
dat GUY was my frenz..i knew him past few months when i joined SISPA...
we were not dat close in SISPA bt now have such a gud frenship..
yeah it is really gud feeling when u cn speak wif some1 'bout wat u feel..
he loves 2 say "TAWAKAL JE LA UNCIK"...
yeah..he such a gud frenz..i guess...<cz dunno wat exactly he feels 2wards me..he3>
so, in dis entry,it's ol 'bout his story...
he loves 2 explain y he rplied my text so late.."maapla uncik,td g bla..bla..bla.."...
actly, i don't mind at ol..cz mybe he is my FRIEND...he3
he is kelantanese o tereganuian yep??o em ji, aqila,u confuse ody here...
it's k s long s he is MALAYSIAN..
hmm...i think dat is about him...wanna put fullstop here...

*incik is my frenz..he is my senior..dats it...:p

Tuesday, March 8, 2011

~pnDg die,reNung kTe~

salam terindah n terharum.......

........mKin Lme kTe KnL seSe0rag 2.... 
........aKn wtKn kTe knL sPe die...
........wtKn kTe tau haRum n BusHuknye die...
.......kTe hnYe mLht die...
......tp....
.....pNhkan kTe ..
......cBe reNung dRi kte...
......aDkah kTe ni teRbaIk..
......adKh kTe lBih eL0k dR die...
....hmmm...
.....sLh die jeLas d mTe...
.....tP...
.....adKh kTe xwat sLh...
....hmmm...
......pnDgLah die....
.....reNugLah kTe...

*bo0LatkN mTemu

*oppss ader aper deh 2.

wasalam dr c wafer yg nga mo0d bebeL

Wednesday, March 2, 2011

~~rse ini msih ade~~

Salam teman.....

....nPe perLu rSe...
...nPe msti dE rSe mRh...
....nPe de rSe bnCi....
...rSe kcIwa....
rSe SUKE....
....hmmm...
...cZ kTe MANUSIA...
...bKn ciMpnZi/teNuk/oRok2/k0Dok....
...MANUSIA PERLU RASE.... 
....aQ rSe...
..tP..
...mNx ALLAH bNtu buAng rSe ni...
..aQ cBe...
..cBe sNgKirKn rSe ni...
..tp...
..RSE NI MSIH ADE...


*p/s::mLu pde dri sndri ble msih smpn rse ni..mlu pde dri sndri ble kne mengakui aq msih rse..mlu pde dri sndri ble trpkse bohog pd dri sndri sal rse ni...hmmm..<jiwag mode>

Sunday, February 27, 2011

~~sye nk BALIKKKKKKK!!!~~

salam ahad semua..........
haiyyaaa...feelin joho suda nie....
rndu joho suda....
rindu ayh,mak n adik badik...<pdhal lau blik bkn men gado n perag beso ag an>......
nk BALIKKKKK.......
kt cni busan gloss.....huarghhhhhh......
kijam bg cti skit je....
hengat aq ni hape???beku sgt nk duk lme2 kt jin bertendag ni......
jin pon da byk berhijrah....
kat bwh ni pic rye taon lps....<kngan ngn pinky cammy...hu3>
pinky cammy@cmre luvie aq...skang da xde....hmmmm
da point is AQ NK BALIKKKK!!!

sye syg kmoo semua<3<3<3

salam  tacing oleh wafer separuh masak....

~~jujur itu PENTING~~

salam syg pnuh rndu........
da lme wa x membebel kt blog....
sgt bz lol...hu3
pameran,kem,asgment,jiwa jiwi...MASALAH~~
hmmmmmm..........
entry ni nk ckp sal 1 prkataan mudah...tp susa bha nk wat...
wa nk ckp sal JUJUR...
ape itu jujur....
jujur,amanah,tabliq,fatonah...<ske ati je an>
jujur=honest...padiappa~~
npe sti jujur....jujur akn bwe kpd 1 unsur iaitu KEPERCAYAAN!!
lau jujur xde...kepercayaan pon xde....
ble jujur ada,kepercayaan dpt d pupuk....
npe mesti jujur....lau x jujur xleh idup ke??
eh BOLEH~~tp lu idup la sorag2....haiz~~
wa igt die jujur...mke suci n akn gnekn kepercayaan yg wa bg sebaik mugkin...tp....
hmmm....skali wa da kne,ISYAALLAH tiade ke 2...ITULAH WA.....
mgkin wa akan ckp "k xde pe la..aq maapkn ko.."...
tp INGAT wa hnye MAAFKAN bkn LUPAKAN....
wa x geng ngn org x jujur...wa x geng ngn org yg lekehkan KEPERCAYAAN yg wa bg....
BOLEH BLAH ngn makhluk cm2...mybe wa snyum kt lu..mgkin wa appy kt lu...
TP INGAT,WA HANYE MAAFKAN BUKAN LUPAKAN....
ske ati la korag nk ckp pe ini HAK wa....
skali lu x jujur...lu BOLEH BLAH la.....
mugkin nmpk sgt EMO tp wa bkn BODOH...
bg wa X JUJUR=PENIPU=MALENG=HAMPRAK....
memg kasar tp ske ati ar...hmmm....
entry ni mgkin sgt emosi tp ia tntg wa....
wa yg rse....wa yg tggug...bkn lu,bkn korag....
idup kne jujur.....jgn nk maenkn org len...jgn igt org len BODOH lau lu tipu die...
skali lu da TIPU wa...wa XKN PERCAYA kt lu lg...Allah sntiase brade d smping umat-NYA yg teraniaya...



sekian dr wafer yg prlukan KEJUJURAN...~<3