Monday, December 26, 2011

BUKA MATA LUAS-LUAS

Assalamualaikum....
(waalaikumussalam....)

Mata kita ni,maksud aku mata manusia ni rasanya
boleh tgok 180 degree je
bukan mcm mata binatang yg leh putar sampai 360 deg
kalau nak tgok belakang,kne la pusigkan badan (refer kepada manusia)
kenapa aku cakap pasal mata?
sebab mata ni leh buat kita nampak sekeliling
boleh buat kita faham ape,siapa dan bagaimana
kalau orang buta macamana pulak?
mereka istimewa,pandag guna hati
nanti-nantilah aku buat post pasal orang buta <mereka gol. istimewa>
bangun tidur kita buka mata dulu
nampak siling kosong kaler putih
bukak tgkap luas luas nampak alam indah
eh eh nmpak pulak manusia berjalan
otak mula fikir dan berfungsi interpret data
c??
nmpak x kegunaan mata
yang terus salur maklumat pada otak
tapi aku xtau mata atau otak yang berfungsi dulu <aku bukan budak medik>
kadang-kadang aku<manusia biasa> bukak mata tak berapa nak luas
bukan sebab mengada tapi memang mata da sepet
k abaikan sepet d situ
tujuan utama nak cakap pasal mata bukannya sepet
BUKALAH MATA LUAS-LUAS,LIHATLAH DUNIA JANGAN KAU TERPEDAYA

No comments:

Post a Comment