Sunday, September 9, 2012

Otak kepala dibotak

aku garu kepala
rambut tipis tersisa aku usir sehelai demi sehelai
sambil mata aku jeling lembar kertas putih
kosong..tanpa cela titis dakwat pena
ah..mampus...
otak aku kosong
siot...
aku belai tengkuk perlahan..
ah...tiada..kosong la gila
aku hirup air panas..
da nak separuh kole tapi tetap kosong
aku nampak pencukur
ok begini
aku hala ke kepala..
habis botak kepala aku kerja
aku biar kepala disapu angin
aku tenung lembar putih yang suci tu
tangan aku hala atasnya
ah..memang tak kena
kosong
sekarang aku jalan slow-slow pergi dapur
aku selongkar laci
aku cari parang dan segala macam senjata tajam
aku duduk semula atas sofa
aku kikis sikit-sikit kulit kepala
darah merah menitis
kulit kepala da aku kopek sampai abis
ah lega
baru lapang kepala dibotak dan otak fikir luar kotak
sekarang aku sedang mencoteng lembar putih
laju...
tapi yang aku risau sebab otak kepala dibotak

**bahana RPH

No comments:

Post a Comment