Saturday, April 6, 2013

Beri aku hak

"semua apa kau tulis, ini tidak patut, ini salah.Kau seharusnya lebih_____, dan lebih ______. Apa kau tak malu tulis itu ini diruangan ini, diruangan itu?Apa kata orang yang baca?apa kata dia yang terkena?apa kata orang yang perasan kau tujukan untuknya?apa kau berani hadapi pandangan-pandangan sinis itu?mana kau letak fikiran waras kau sebelum kau tulis?"

*aku hentikan sebelum aku naik marah

nampaknya aku dah hilang hak menulis di tempat yang aku daftar sendiri untuk menulis. tempat yang aku pilih khusus untuk aku curahkan semua apa ada dalam kepala kepada satu bentuk bertulis. Aku bukan manusia yang mampu ingat benda yang aku rasa dalam kepala. aku perlu tulis.paling tidak ia mampu jadi peraturan-untuk-tidak-ulang-pada-masa-hadapan..aku tidak minta telinga-telinga-mata-mata, segala panca indera kalian membaca..tak suka, maka pergi..jangan pernah singgah kedua kali..jika masih sakit hati, maka block aku terus..aku tak perlu manusia yang punya sikap keji yang tak rela lihat tulisan aku..aku tidak mahu kalian yang begitu, sepertimana kau rasa tulisan aku jijik macam tahi..

sepertimana aku diam
aku nak kau diam
dan beri aku hak
bukan banyak
bukan ditempat kau melepak
tapi hak ditempat aku sendiri
susah?

No comments:

Post a Comment