Sunday, November 18, 2012

Lelaki itu

Sedang angan dan kenangan menggigit
ruang otak yang makin sempit
sempit dek masa-masa lampau yang
penuh suka dan dukanya
satu-satu hamparan itu
aku selak dan belek
satu-satu gambaran
terang aku kenang
lelaki itu
yang lelaki itu
penuh saja video-video kenangan ini
memain irama rindu yang
sukar diluah
hanya hati dan
ya hanya hati
rahsia hati yang penuh kecamuk
lelaki itu sudah makan
semua ruang dalam album kenangan
tapi.....
perlahan-lahan aku tutup
aku tutup album kenangan
aku delete semuanya
semua video kenangan yang ku putar tadi
aku balut dan ikat sekemasnya
lalu aku masukkan ke dalam beg sandang
aku bawa ia tepi pantai
ku tenung balutan album kenangan dan video-video tadi
dengan nafas yang entah berapa kali
ku hela
aku hanyutkan bungkusan itu
jauh ia pergi
terus pergi
sampai mataku tak mampu mengesan mana perginya
tapi
kenapa masih ada
imej-imej lelaki itu
dalam benak
dalam minda
apa patut ku
buangkan
hatiku
agar aku tak perlu
ingat lelaki itu
untuk hidup depanku

No comments:

Post a Comment