Thursday, November 22, 2012

Tanpa tajuk

Selalunya memang beginilah
bila ada musim-musim 
yang kita sendiri tak tahu 
kenapa
siapa
dan harus bagaimana
jasadnya segar bugar aja
tapi jiwanya yang sering merana
merana kerna didera
oleh 
tuan jasadnya sendiri
hebat ia didera
sehingga dikejut jiwa yang
semakin lena
bangkit dan terus merasa
sakit
dan perit
fikirnya dia kuat
kuat hadapi segala rasa yang dicipta sendiri
tapi rupanya ia sudah lama
jatuh terduduk
tersungkur
menunggu matinya jiwa yang semakin lena
aku sudah tidak kuat
bila dia semakin jauh
jauh tanpa sempat aku
ungkapkan
kalimah itu
mungkin hanya aku
yang selama ini
berpura-pura memijak tanah
padahal aku hanya mampu
terbang dalam alam mimpi
dan aku semakin leka dengan
dunia ilusi
biarlah
jika itu
lebih cocok untukku....

No comments:

Post a Comment