Sunday, January 1, 2012

BERANI

pelik
pelik sangat
kenapa kau seberani itu, teman
dari mana kau kutip bongkah keberanian dan kau susun jadi seberani tu
berani kau luarbiasa,teman
berani kau merosak segalanya
berani kau rosakkan aku,rosakkan kami!
teman,mana pergi simpati kau,kemanusiaan kau??
mana??
ulat keberanian dalam diri da habis telan semua sifat manusia dalam diri kau
puaskah kau?aku tanya,puaskah kau?
kau berani,aku iyakan
tapi kenapa kau berani
berani rosakkan masa depan aku,kami?
dan sekarang,satu persoalan wujud dalam minda aku sampai berselirat urat-urat merungkai
kenapa kau jadi seberani itu?
apa yang kau kejarkan?
tolonglah teman,tolong berhenti
berhenti menjadi berani...

p/s::mana pon kau pergi,aku doakan Allah melindungi engkau,lindungi mereka.

No comments:

Post a Comment