Sunday, January 6, 2013

Bila roh aku ditarik perlahan

Sakit di dada
senak di dada
buat aku sesak
nafas yang aku tarik
tersekat-sekat
aku perlu udara
rongga ini sedang lincah
aku paksa dia berfungsi
lelah bernafas guna mulut bila
kombinasi hidung dan mulut tak seiring bertugas
dalam ini, sudah semakin struggle
menyedut udara
dalam kiraan hingga tiga
aku cuba paksa diri
menarik sepanjang saat menyedut udara
kenapa berat sekali udara ini hari ini
lenguh-lenguh di dada
tangan dan sebelah badan aku rasa
lenguh dan kebas
apa sudah tiba masanya,Tuhan?
apa sudah tiba waktunya kau tarik
sedikit-sedikit nikmatku pergi
apa akan ada yang kurangnya nanti
ambillah aku
tapi biarkan hati yang lain-lainnya terus mekar
jangan dirembat sekali hati dan hidup mereka
biarkan yang pergi itu hanya aku



No comments:

Post a Comment