Wednesday, February 13, 2013

Mata kita pon tak sama

BEZA
LAIN
TAK SAMA
........................
istilah word di atas diguna untuk describe apa yang aku rasa, kau tidak
apa yang aku fikir, kau tidak
apa yang aku punya, kau tidak
apa yang aku makan, kau tidak
apa yang aku percaya, kau tidak
apa yang aku suka, kau tidak
apa yang aku cinta, kau tidak
apa yang aku pakai, kau tidak

*beza
kita semua berbeza,
dari gaya berjalan
gaya makan
gaya mengurat gadis/jejaka di tepi jalan
gaya berdengkur kroh kroh
gaya, ya segalanya

*lain
kita semua berlainan
ada yang suka makan nasik lemak dengan telur rebus
ada yang suka makan nasik lemak dengan ayam rempah
ada yang suka makan nasik lemak dengan kerang sambal merah
ada yang langsung tak suka nasik lemak

*tak sama
aku pakai baju kaler biru, kau hijau
aku pakai baju saiz xxxl, kau s pon da okeh
aku pakai bra saiz zzzzz, kau tak pakai (sebab kau lelaki)
aku pakai ubat gigi darlie, kau suka colgate

nampak apa aku nak cerita??

fikir, jangan marah dulu
bayangkan semua apa yang kita pakai, makan dan minum hari ini
sama dengan minah indon jual keropok ikan depan kilang tu
sebijik..
maka hidup ini tak best, hanya satu kaler
putih
xde hijau
oren
biru laut
kelabu taik hanjeng
coklat tahi munyet
bla bla bla (mulut berleter benda tak penting)

jadi bila aku punya pendapat begini, kau angguk dan simpan, walau tak setuju
jadi bila kau punya pendapat begini, aku angguk dan simpan, walau tak setuju
ada benda penting yang kita patut jaga, selain pakat berantem
kita patut jaga HUBUNGAN landas HORMAT campur perisa LEK AH
kalau kau buang banyak masa untuk benci dan berbalah, maka kau persia masa untuk cuba cinta

kawan-kawan, bentuk mata kita pon tak sama..belajar terima..

nota kaki::kalau semua nak jadi doktor, guru, nelayan etc sape nak jadi penagih dadah..penagih dadah xde, nanti polis xde keje..aikk??..ehem2..*batuk sikit*..ini pendapat insan pencacai yang melukut di tepi Legoland saja...



No comments:

Post a Comment