Tuesday, February 5, 2013

Surat sebelum mati

Persediaan...(menuju tuhan nanti)

wahai semua ahli keluarga, sahabat handai, teman, kawan, waima anda strangers pon bagiku. Mudah-mudahnya enaklah segala badan dan urat sendimu. Ini surat yang aku tulis hanya mungkin untuk suka-suka. random things. Menulis surat sebelum mati. Bila matinya, aku tak pasti. Rahsia Ilahi. mungkin besok, lusa, minggu depan, bulan depan, tahun depan, 2 tahun lagi, empat tahun lagi, atau mungkin selepas ini. Ya, aku manusia biasa, tidak sempurna, cetek ilmu, kurang adabnya, sakitkan hati orang, membahan rakan tanpa segan silu, degil, keras kepala, kedekut, malas, ikut kepala sendiri, tak pandai pujuk orang, bla bla bla..tapi kalau roh ini sudah keluar dari jasadnya, aku melutut hadapan kalian moga lembutlah hati kalian memaaf dan melupakan apa yang manusia jahil ini telah lakukan. Jika ada hutang yang telah terlajak tidak dibayar dan mahu dikutip, temuilah waris2 ku nanti. tapi jangan disusahkan hidupnya, kerna aku yang salah.

{aku da xtau nak merepek pe lagi..sebenarnya tajuk entry ni aku dapat idea dalam toilet..tiba2 teringat mati..imagine pe jadi pada aku lau aku mati tapi dalam keadaan orang lain membenci..aku khalifah bumi, tapi apa aku da bagi, sekelumit zarah pon aku tak pasti kalau diri ini telah memberi kata suci pada orang lain..hm tahla..kena muhasabah diri betul2 ni}

No comments:

Post a Comment